mandag 1. februar 2010

Statusrapport fra Presov

Vel, nå sitter det vel mange der hjemme og lurer på hvordan vi har det her nede. Har jo ikke oppdatert bloggen på en stund nå, er så kjedelig og tiltak. Og dere som kjenner meg, vet at jeg er tiltaksløs. Men er ikke det her jeg skal snakke om gitt!

Den siste uken her nede har egentlig vært ganske merkelig, har lidd av hjemlengsel samtidig som jeg egentlig har det veldig bra med meg selv, og noen bør føle seg litt "truffet" nå (og de som bør det, vet det selv. Ingen grunn til å spørre om hvem, det holder jeg for meg selv). Men kjenner at jeg gleder meg til helgen, når Simen og Tine kommer på besøk! Blir bra :)

Men det har skjedd mer enn hjemlengsel, vi går jo på skole her nede også. Ja, du leste riktig; går på skole! Vi har akkurat fullført 2 uker av språkkurset, og startet på den 3. Det er vanskelig, og føler til tider at jeg ikke skjønner en drit, men så kommer det et lyspunkt hvor jeg faktisk forstår det læreren prater om, og det er digg! Mestringsfølelse er visst viktig det.
Gjennom språkkurset har vi vært på den turer, og den siste som var nå i helgen var bare fantastisk! For dere som har deltatt på Trysil eller Åre turer vet hva jeg snakker om. Høy alkoholfaktor. Men var jo ikke bare alkohol på turen da, så ikke bekymre dere for at vi ikke lærte noe. På fredag, på tur til hytta, stoppet vi og så på et gammelt slott og så på noen gamle bilder. Vi var også innom en restaurantting som hadde tradisjonell slovakisk mat, det var faktisk godt. Fried cheese med pommes frites. Kvelden sier seg litt selv.
Lørdag var det tur i alpinbakken fra morgenen av, jeg orket rett og slett ikke å delta på den turen der. Formen var ikke på topp, og da mener jeg ikke bakfull (hadde ikke rukket å bli det enda :P), men rett og slett syk. Da la jeg sammen 1 og 1 og fant rett og slett ut at jeg ikke ville satse på at det skulle gå bra, for vil være frisk til neste mandag, 1.dag av praksis! Etter folket hadde vært i bakken, møttes alle på en restaurant og spiste litt mat og hadde et "foredrag" om fjellklatring. Det var interessant, men folk var slitne etter en lang dag. Nok en gang, kvelden sier seg selv!


Utrolig merkelig veggpynt på den restauranten vi spiste på på fredag!

Takk for nå, legger ut noen bilder også under her, så dere kan se litt av livet her nede i bilder!

P.s: Hvis dere husker det, så nevnte jeg tidligere at vi går trapper. Hver trappetur er på 11 etasjer, 201 trappetrinn. Forrige uke endte vi opp på 5063, eller 25 turer (og dere som da kan regne, ser at det ikke stemmer med 25 ganger og 201 trinn. Dette er korrekt, for vi tok heisen til 10. etasje to ganger). Dette er kun 4 dager, siden vi var borte fredag, lørdag og søndag. Kommer tilbake med flere tall senere denne uken!

-K


Slottet vi så på



Klær må vaskes, og når mamma ikke gjør det, blir resultatet slik
(Eller kona i dette tilfellet!)

Forretten til måltidet under


Fried cheese med pommes frites


Middag med gjengen, i gangen
(Jeg og Hans bor bortest til høyre, for de som er interessert)


Trenger vel ingen forklaring?
(Bussens girkasse ble ødelagt på turen, kun revers
og 2. gir som fungerte, så hjemturen
ble lang!)

Når bussen ikke vil funke ordentlig,
er det bra det finnes kort!

4 kommentarer:

  1. "Klær må vaskes, og når mamma ikke gjør det, blir resultatet slik"

    Skal vi heller si: "...og når kona ikke gjør det"..? ;oP

    SvarSlett
  2. Haha! Godt poeng det der! Skal fikse på det ;)

    SvarSlett
  3. Og hva skjer med veggpryden på det spisestedet? Hjelpes meg... (er det bare min skittne fantasi, eller er dette skittent?)

    SvarSlett
  4. Haha! Det er bare skittent :P

    SvarSlett